Hue. - Reisverslag uit Da Nang, Vietnam van rosanne jobse - WaarBenJij.nu Hue. - Reisverslag uit Da Nang, Vietnam van rosanne jobse - WaarBenJij.nu

Hue.

Blijf op de hoogte en volg rosanne

13 Maart 2015 | Vietnam, Da Nang

hoi hoii !
daar ben ik weer.. regelmatig wordt er gevraagd of ik toch geen heimwee heb en thuis mis maar nee eigenlijk niet, sorry haha maar denk wel is aan jullie hoor! Ik heb het te druk om jullie echt te missen denk ik, we zijn alleen maar op pad en het skypen, appen, bellen maakt ook alles anders, het is soms net alsof ik niet ver weg ben. En doordat ik het super naar m’n zin heb samen met Kirsten en het maar goed is dat zij er is want zonder Kris zou ik nog verdwalen in onze eigen straat en al wel 100 keer voor een gesloten deur gestaan hebben..

Van de week had ik het idee dat er echt wat vooruitgang is te zien bij verschillende kindjes. Of het komt dat ze me beter gaan begrijpen of dat ze echt al iets meer kunnen? Ik weet het niet precies, het zijn ook maar kleine dingen maar het is iets! En het is geweldig om te zien dat we het niet voor niks doen. Ze gaan ons kennen, vertrouwen en zijn het echt onze maatjes geworden.
En eerlijk ik vond het echt niet zo makkelijk in het begin bij “social centre” hoor. Al die kwijlbekjes, scheel kijkende oogjes, vieze kleertjes omdat ze het eten overal smeren, overal wondjes die ze zelf openkrabben, rare geluiden die ze maken en spille beentjes die in de knoop liggen, ik was eerder een beetje vies van ze, maar het zijn zulke schatjes en zo gezellig het went ik heb het niet meer zo door. Toch ben ik wel blij met onze lekkere douche en de wasmachine haha.

Woensdag was het full moonparty in Vietnam waar we na het werk naar toe zijn gereden en met uitzicht op de rivier lekker hebben gegeten. Toen het donker was gingen alle lichten in heel de stad uit en alleen de gekleurde lantaarntjes waren aan. Een lange stoet mensen met lantaarns in hun handen liepen langs de rivier en stapte in bootjes waarna ze de lantaarns in de rivier zette. Het was super mooi en ook wij hebben een lantaarntje in de rivier gezet waar we een wens bij mochten doen, hopen dat hij uitkomt!!

Van het weekend zijn we naar Hue geweest de treinreis was al een hele belevenis die begon met een uur vertraging joepie lekker op z’n Vietnamees, midden op het spoor moesten we instappen waar een vieze lucht ons tegemoet kwam, de trein was smerig, er lagen etensresten en uitgespuugde botjes en afval op de grond. Aan de ene kant reden we langs oude dorpjes met krotjes met rijstvelden, boeren die met een buffel aan het werk zijn en aan de andere kant de kust, zee en rotsen en mooie uitzichten. Na twee uur ons ogen uit te kijken kwamen we aan in Hue. Een leuk plaatsje met veel keizerlijke dingen en tempels werd ons verteld, een beetje saai dacht ik na één heb ik het waarschijnlijk wel gezien maar ik was mis er zaten echt hele mooie dingen tussen en het was een super gezellig stadje met leuke eet en feest tentjes.
Zaterdag hebben we een scootertje gehuurd en langs allemaal leuke plekjes en dorpjes gereden. Zo zijn we naar de “purple forbidden city” (keizerlijk paleis) geweest, de Citadel (verdedigingsfort) en verschillende tombes het was gigantisch en eigenlijk best interessant.
Zondag hebben we de perfume river cruise gedaan, dit was echt genieten, totdat we geluncht hadden nog geen half uur later was het weer zover, weeer buikpijn weer die rotkrampen ik was er helemaal klaar mee en daar zit je dan midden op het water, afzien en we moesten nog een uur. Helaas kan m’n buik ook hier niet zoveel hebben.
Verder zijn we drie dagen heerlijk uiteten geweest bij ons favoriete restaurantje en alle echte Kit kats, M&M’s, snickers die overal te verkrijgen waren maakte m’n weekend helemaal compleet jammieee!! Andere chocola is hier namelijk niet te eten het smaakt chemisch en te zoet. Met uitzondering van onze “witte Henk” dan haha.
Zondag avond zijn we met een tasje vol chocola weer op de trein gestapt blijkbaar hadden we kaartjes voor slaapplekken, een klein hokje met twee stapelbedden waar een schattig oud mannetje in bed lag. Hij kon zijn ogen maar niet van ons afhouden en bleef maar proberen met ons te praten in het Vietnamees maar we snapten er natuurlijk niks van.. na een paar potjes kaarten waren we weer terug in Da Nang al met al weer een geslaagd weekend. Komend weekend komen er drie vrijwilligers uit Zwitserland, leuk, weer wat meer leven in de brouwerij en jaaa Joris komt langs, zin in! enn nog meer leuke bezoekertjes want lieve vriendinnetjes Hannah en Esme komen begin Mei naar hier om nog 3,5 week rond te reizen! jeeeeeej!! weer allemaal mooie vooruitzichten! een en al genieten hier ..

xx

  • 14 Maart 2015 - 15:08

    Marijke:

    Ha Roos,

    Mooi dat jullie al resultaten zien bij de kindjes!
    Dat is jullie doelstelling een beetje denk ik.
    Gelukkig dat je geen heimwee hebt want dat kan heftig zijn en fijn dat jij en Kirsten leuk samen optrekken. Jullie hebben al veel gedeeld samen de afgelopen weken.
    Super dat jullie nog bezoek krijgen uit deze streek, altijd een verassing om in een vreemd gebied bekenden te ontmoeten. is Joris een vlammetje? Ha Ha!

    Hier een paar mooie lente dagen gehad, s' nachts is het nog koud rond het vriespunt.
    De boeren gaan de akkers weer op, de vogels zingen weer en de hommels vliegen rond en ik heb net violen gehaald. Allemaal het voorjaar in de bol!

    Lekker genieten verder van alles wat jullie ondernemen!

    Groetjes, Marijke



  • 15 Maart 2015 - 12:09

    Rosanne Jobse:

    Hoii Marijke!
    aah lekker hoor de lente in de bol! gaat het langzaam weer druk worden in de lepelstraat en komt er weer leven in je mooie tuin.. Hier is het ook lente maar voelt als hartje zomer met 32 graden, vrijdag wel de eerste dag regen gehad, gelijk overal modderpoelen en enorme plassen op de weg maar best lekker even wat verkoeling. Enn Joris is m'n neef haha heel gezellig hoor!
    groetjess

  • 15 Maart 2015 - 13:27

    Ria En Wim:

    Hoi Roos

    weer genoten van je verhaal, mooi om te lezen en fijn dat jullie het zo naar je zin hebben en iets van jullie werk zien in een klein beetje vooruit gang bij de kinderen
    Veel gr Wim en Ria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Da Nang

rosanne

Actief sinds 04 Feb. 2015
Verslag gelezen: 399
Totaal aantal bezoekers 10629

Voorgaande reizen:

07 Februari 2015 - 04 Juni 2015

Vietnam.

Landen bezocht: