enjoy, fun, bad luck - Reisverslag uit Da Nang, Vietnam van rosanne jobse - WaarBenJij.nu enjoy, fun, bad luck - Reisverslag uit Da Nang, Vietnam van rosanne jobse - WaarBenJij.nu

enjoy, fun, bad luck

Blijf op de hoogte en volg rosanne

27 Maart 2015 | Vietnam, Da Nang

Hoii iedereen!
Alweer twee weken verder, twee weken vol belevenissen en leuke dingen veel te veel om allemaal te vertellen dus een paar hoogtepuntjes dan maar..

Weekendje Joris
Toetoett taxii ! jaaa Joris ! heerlijk om een bekende te zien, wel gek!
Lekker de stad in, uiteten, bijkletsen, fruitsalade aan het water met uitizcht op de vuurspugende dragonbridge en uiteraard moesten we Joris het mooiste uitgaansplekje van Da Nang even laten zien, de skybar ! probleempje.. Joris mocht niet op zijn slippers naar binnen, hij kon schoenen huren maar grootste maat die ze hebben is maat 42, komt Joris daar met z’n lange stelten haha wat een lol die Vietnamezen kwamen niet meer bij toen ze naar Joris zijn voeten keken, proppen maar! Met opgekrulde tenen de lift in naar boven wat blijft het een mooie plek, goede muziek lekkere cocktails en een geweldig uitzicht! Heerlijk avondje..
De volgende dag zijn we naar Bana Hills gegaan, lekker ritje op de scooter langs de bergen over een weg die ze nog aan het maken waren en op den duur de weg ineens ophield, motorcrossen over een gek zandpad ook best leuk.
Aangekomen bij Bana Hills kreeg ik even het idee alsof we op wintersport waren met een gondel omhoog de bergen in maar toch niet echt met 30 graden. Helaas was het mistig en viel het uitzicht een beetje tegen maar bovengekomen leek het of we in Frankrijk waren straatjes met een frans kerkje en leuke franse gebouwtjes. het hoogtepunt van de dag was toch wel de rodelbaan door het oerwoud. Met kirsten in een bakje, niet remmenn!! Haha geweldig. Op de terugweg zijn we gestopt bij een rijstveld waar een aantal boertjes met buffels aan het werk waren. Nou moest ik toch wel eens weten hoe rijst eigenlijk groeit aha toch boven de grond!
Maandag is Joris mee geweest naar de weeshuizen om is te kijken wat we allemaal doen, in de ochtend stond social centre op het programma behoorlijk heftig al die gehandicapte kinderen en die dan ook nog is alle aandacht van hem wilde. In de middag naar de babyorphanage dat beviel hem beter lekker spelen met de kleine draakjes. Het was leuk om te kunnen laten zien wat we hier doen.. maar helaaass veel te kort, Verliet Joris ons alweer, heel leuk dat je er was !!

Nieuwe behandelruimtes.
Bij Social Centre hebben twee nieuwe behandelruimtes om te fysioen gekregen! Nouja nieuwe, andere ruimtes. Toen de deuren open gingen werden we overdonderd door wel een paarhonderd zoemende muggen, ik stond weer heel snel buiten, want ben al genoeg te grazen genomen door die stomme beestjes, zit vol met jeukende bulten. Na wat goed spul spuiten zag de vloer zwart van dode muggen, zand, stof en vieze troep. Jup schoonmaken maarr na een uur poetsen en spullen sjouwen was het al een stuk opgeknapt, de afgelopen dagen hebben we de muren bekladderd met allemaal bloemen, dieren en vrolijke dingen. En zijn er wat nieuwe materialen waar we mee kunnen oefenen en behandelen heel fijn! Hopen dat de kindjes er ook blij mee zijn.

Een pechweekend maar onvergetelijk.
Zaterdagochtend een uurtje op de scooter naar HoiAn om een trip te doen naar de Cham Eilanden. Aangekomen in Hoi An kregen we te horen dat we daar te laat voor waren en moet je eigenlijk van te voren boeken.. Neeeee grr :( wel tien keer over gehad met onze baas of we niet van te voren moesten boeken of we heel vroeg moesten gaan maar nee de hele ochtend varen er boten op en af.. thanks Viet niet dus.. Dan maar terug naar Da Nang surfplankje huren. Heerlijk een hele dag in de zee spelen en stuntelen met die plank. Aaaa te moeilijk!! lekker liggen en kneiterhard met de enorme golven mee gaan. Suuuuper hoge golven, zoooo leuk, toch nog een heerlijk dagje!
Zondagochtend 5.45 uur de wekker tweede poging naar de Cham eilanden. Nog geen vijf minuten onderweg doet de scooter wel heel raar, jaaaa hoor dat ook nog een lekke band !! toevallig was aan de overkant van de straat een HONDA maar niemand te zien.. even later stapt er een oud mannetje naar buiten die niet echt bepaald vriendelijk keek, misschien omdat het nog zo vroeg was.. we hoefden gelukkig niet veel uit te leggen de platte band zei genoeg.. tja een nieuwe binnenband erin wachten wachten en die man maar boos kijken en wat in het Vietnamees brabbelen. we zouden nooit meer op tijd zijn in Hoi An .. wat nuu!? Bellen dan maar en uiteindelijk na een hoop gedoe zouden ze wel op ons wachten, gelukkig toch niet weer alles voor niks! En wat een topdag weer uiteindelijk. Op de speedboot het beste plekje voorin gassen maar, woow haha vliegend en stuiterend over het water de Cham eilanden bezoeken, heerlijk snorkelen en lunchen en relaxen op een heerlijk strandje. Genieten weer.

Onderhand is het huis weer gevuld met 3 Duitsers een Zwitserse en een Australiër. Gezellige boel! En een paar salamanders, nu ik er eindelijk een beetje aan gewend was dat ze aan de muren en het plafond lopen, werd ik van de week wakker halfslapend nog viel iets naar beneden en voor ik het wist voelde ik iets heel vies onder mn voeten jaa hoor een salamander WAAHHH bahbah zo het hele huis was ook gelijk gewekt. Ik blijf het viezeriken vinden. afgelopen week was het een beetje anders dan anders regen, regen en regen, niet zomaar een buitje nee de hele dag door bah dat valt even tegen na 6 weken alleen maar mooi weer gehad te hebben. Gelukkig geven ze voor van het weekend weer een zonnetje af en voor de verandering maar weer is een feestje vanavond!!

groetjes en kussies

• 27 Maart 2015 - 11:20

Ria En Wim :

hoi rosanne

Wat gezellig om jou verhalen te lezen, en wat maak je veel leuke en minder leuke dingen mee.

Vind die foto in allemaal dezelfde polo ook leuk kun je zo op koningsdag aan doen!

Hier alles oke, hopen op een beetje voorjaars zonnetje.

vanuit vrouwenpolder heel veel plezier en succes met je werk.

Gr Ria en Wim

• 27 Maart 2015 - 14:01

Margriet:

Lieve Rosanne,

wat leuk om je belevenissen te volgen. Zo te zien lukt het je goed om te genieten en af en toe pech erbij te nemen, ja, enge beesten die horen er in zo'n land ook bij.
    Goed om te lezen dat jullie ook nog een belangrijke bijdrage leveren op fysio gebied. Lijkt me ook wel bijzonder, je zo inzetten voor de kinderen, een vertrouwensband met ze opbouwen en ze na een tijd weer uitzwaaien. Maar zo'n positieve ervaring als dit werkt vast nog lang door.
    Fijn ook dat je zoveel vrije tijd hebt dat je het land met zijn cultuur kan ontdekken en genieten van die prachtige plekjes, om jaloers op te worden.
    Het ga je goed,

lieve groet, Margriet

• 29 Maart 2015 - 14:34

Marijke:

Ha Roos,

Jullie hebben weer een heleboel beleefd en dan is het verhaal nog niet volledig!
    Echt de tijd van jullie leven!
    Je ziet lekker bruin zie ik op de foto!
    En was er onder water ook nog veel moois te zien?
    Joris zal wel opgelucht geweest zijn toen de schoenen weer uit konden, dat hou je niet zo lang vol denk ik als je schoenen aan hebt die een paar maten te klein zijn.

Laatst was het nog een programma op t.v.over een groeiafwijking die ook met snelle veroudering gepaard gaat de naam daarvan ben ik vergeten heeft het kindje wat jij op de foto op je arm hebt dat ook ik dacht gelijkenis te zien.

Hier is het net herfst een hele dag regen en harde wind geen kip te zien buiten!

veel succes met jullie werk en veel plezier in jullie vrije tijd, dat lukt wel als ik het zo lees!!

Groetjes, Marijke

• 29 Maart 2015 - 16:48

Jobine:

Hi, leuk om weer te lezen wat je meemaakt allemaal. Enne dat van die schoenen natuurlijk want dat had Joris niet verteld

• 31 Maart 2015 - 23:58

Willem J:

Ik vind je verhalen geweldig leuk. Blijf schrijven!

• 13 April 2015 - 10:41

Rina En Marten:

Hoi Rosanne,
    Het blijft leuk om je verhalen te lezen en zo te volgen in Vietnam. Je beleeft in ieder geval genoeg en inmiddels zit je alweer op de helft, wat gaat de tijd snel.
    Goede tijd nog verder en wij genieten er van mee!

Liefs, Rina en Marten